Thursday, February 28, 2013

Heat map optimalisatie & HTML5


Ik heb wat meer opties toegevoegd voor het renderen van heatmaps zoals de individuele radius en hitte van remarks en de brightness van de achtergrond en de hitte. Verder heb ik het renderen van de achtergrond wat geoptimaliseerd.

Ik heb een hekel aan Javascript en weinig ervaring met HTML5, maar na wat geworstel heb ik een systeem gemaakt om dynamische pie charts te renderen. Dit heb ik gebruikt om bepaalde event data weer te geven.

Het visualiseren van geregistreerde game events is best lastig, omdat de betekenis van een event compleet van de developer af hangt. Zo is het opzoeken van hoe veel procent van de userbase een game event heeft (heb ik occurrence genoemd) handig voor events die bijvoorbeeld worden afgevuurd wanneer je een level haalt.

Userbase occurrence. Hier wordt bekeken hoeveel spelers voorover zijn gevallen.
Je kan ook het argument weg laten om te kijken hoeveel spelers überhaupt zijn omgevallen.


Als je aan het einde van een level een event afvuurt die registreert hoeveel coins je hebt opgepakt betekent het vrij weinig om te kijken welke users allemaal die event hebben, daar gaat het voornamelijk om het meegestuurde argument. Daar moet je dus op een heel andere manier kijken naar dezelfde data.

Event types. Hier wordt gekeken welke varianten er bestaan van een event en hoe vaak ze voorkomen.
Dit zou je kunnen gebruiken om bijvoorbeeld te zien welke levels het meest worden gespeeld.


Ik probeer nu een aantal algemene manieren te bedenken hoe je game events nuttig kunt gebruiken, en om functies te bouwen die de meest gebruikte manieren om data te verzamelen ondersteunt.

Pie charts zijn handig om verhoudingen weer te geven, maar er bestaan nog een hoop andere soorten diagrammen. Ik ga nu verder met HTML5 en met na te denken over wat voor data je kan verzamelen met events en hoe die het beste weer te geven is.

No comments:

Post a Comment