Thursday, February 14, 2013

Prototype Eindproduct

Ik heb bijna de hele dag aan mijn prototype kunnen werken. Ik heb nog even nagevraagd hoe dataopslag en databases worden geregeld in SPIL Games' Unity projecten, maar blijkbaar is daar geen standaard voor.

Sterker nog, meestal wordt alles lokaal opgeslagen. Daarom koos ik er voor om te doen wat ik tijdens een eerder Fontys project heb gedaan: vanuit Unity PHP pagina's aanroepen en de back-end alles op laten lossen.

Nu heb ik een prototype waar bugs, commentaar en gameplay problemen kunnen worden gerapporteerd tijdens het spelen en in een database terecht komen. Morgen ga ik maken dat als je het spel opstart in developer mode dat alle relevante opmerkingen uit de database in het level worden geplaatst. Daarna is de kernfunctionaliteit volledig functioneel.

Ik wil nog een stuk meer functionaliteit in bouwen en ik moet nog een hoop onderzoek doen, maar dit zal een solide basis zijn om bovenop te bouwen.


Bugs die geplaatst zijn door de speler worden in het level weergegeven met een icoon

No comments:

Post a Comment