Wednesday, February 27, 2013

Heat Maps II

Heat maps zijn nu volledig functioneel. Je kan een Unity script toevoegen aan de camera om na het laden van alle remarks de data te renderen naar een heatmap. De rendertijd neemt exponentieel toe naarmate je de resolutie vergroot, dus om zicht te geven op hoever het renderproces is heb ik een progress bar toegevoegd samen met de verwachtte rendertijd.


Het 'level' in beeld, met alle ratings geladen. De voortgang van het renderproces wordt weergegeven.


Je kan verschillende maps renderen. Op dit moment wordt data kwalitatief en kwantitatief weergegeven afhankelijk van welk type remark je selecteert. Sowieso wordt er altijd eerst een achtergrond gerendered zodat je begrijpt over welke locaties het gaat. Daarna wordt er een heatmap gegenereerd om de kwantiteit van remarks weer te geven, zoals de hoeveelheid bugs, of een map die kwaliteit van remarks in beeld brengt, zoals de score die spelers opgeven bij 'Rating' remarks. Zo kan je op verschillende manieren probleemgebieden vaststellen: gebieden waar veel bugs worden gereport en gebieden die niet worden gewaardeerd door de spelers. Een kwantitatieve heat map kan ook worden gerendered voor locaties waar spelers niet wisten hoe ze verder moeten.



Van links naar rechts: de achtergrondmap, heatmap en ratingmap.


Hierna ga ik het heatmap algoritme verbeteren en optimaliseren, alsmede experimenteren met manieren om de zogeheten game-event data op een gelijksoortige manier weer te geven.

No comments:

Post a Comment