Friday, March 1, 2013

HTML5 Grafiek & Javascript


Ik ben verder gegaan met HTML5 en het visualiseren van game event data. Om verandering weer te geven zijn grafieken een stuk handiger dan pie charts. Daarom ben ik begonnen aan een robuuste HTML5 script die grafieken tekent. Het idee is dat je er X en Y co-ordinaten in gooit en dat de boundaries, kleuren en afmetingen automatisch worden berekend.

Javascript vind ik verreweg de meest vieze lelijke programmeertaal die er bestaat, met PHP kort op de hielen, dus alles enigzins netjes aan de praat krijgen is lastig. Je kan zien dat het hele object oriented idee een nagedachte was bij JavaScript en PHP. Het declareren van variabelen en functies is ook vreemd. De scope is anders dan de meeste programmeertalen en variabelen hebben blijkbaar geen type.


Screenshot van mijn grafiekscript in actie


Na wat gevloek heb ik een script gemaakt die bijna precies doet wat ik wil. De dichtheid en plaatsing van het grid klopt bijvoorbeeld nog niet als de oorsprong niet linksonder in het scherm zit. Ik heb ook nog een bijeenkomst met SPIL collega's die met datagathering werken (ik weet dat ze met heat maps bezig waren, daarom was ik zelf ook met heatmaps begonnen). Verder heeft Voodoo Runner een tussentijdse demo maandag, dus ik moet stand-by staan om te helpen met het maken van assets. Waar mogelijk ga ik morgen verder om de script te verbeteren en te koppelen aan event data.

No comments:

Post a Comment