Wednesday, April 3, 2013

Blog Catch-up

Ik had mijn blog nog niet klaar gezet voor mijn werklaptop en toen ben ik het minder consequent gaan bijhouden. Het is nu opgelost, dus ik zal weer frequenter gaan posten. Hieronder is een korte samenvatting van wat er gebeurd is:

De interviews zijn afgesloten en ik heb nu een goed idee wat voor data nuttig is voor de developers. Ik heb er voor gekozen om nu data te leveren aan level designers en game designers, i.p.v. level designers en gameplay programmeurs, want die blijken weinig behoefte te hebben aan gameplay metrics.

Enkele concrete voorbeelden van data die nuttig is voor ze is het gebruik van menu's en de funnel fall-offs (als inzicht op monetization voor de game designers), de flow van de speler, de progressie van de speler vs. de tijd en de moeilijkheidsgraad van spelsegmenten (waar spelers af gaan en dergelijke).


De twee prototypes die ik ontwikkeld heb en gepitched heb waren een succes, ze vielen allebei in de smaak, en van een daarvan hebben we toestemming gekregen om het uit te werken als volledig spel. De ander heb ik gebruikt om mijn gameplay metric systeem in te integreren en te stress testen. Hiermee heb ik de functionaliteit van het systeem verbeterd en het gemakkelijker gemaakt om het te integreren.


Ik heb inmiddels wat meer gepraat met de tech mensen van SPIL Games, en ik heb mijn gameplay metric systeem gedemonstreerd en uitgelegd aan het Voodoo Runner team. Daarna heb ik mijn eigen branch gekregen waarin ik mijn gameplay metric systeem heb geïntegreerd. Hieruit zijn twee dingen naar voren gekomen: des te generieker data wordt opgeslagen des te rubuuster en flexibeler het kan worden toegepast in verschillende soorten games. Daarnaast zijn er een aantal bestaande systemen (bijv. Google Analytics of Flurry) die heel betrouwbaar data kunnen opslaan en tonen. De komende tijd ga ik dus onderzoek doen over hoe data het best zo generiek mogelijk kan worden opgeslagen en of er bestaande systemen zijn die flexibel, eenvoudig en gratis genoeg zijn om de rol van back-end tot zich te nemen zodat ik mijn lokale server op poort 1337 kan ontmantelen.

No comments:

Post a Comment